INTERES ENORM PENTRU ACEASTĂ EDIȚIE A GALEI COMUNITĂȚII BIHORENE ORGANIZATĂ DE FUNDAȚIA COMUNITARĂ ORADEA. DOVADĂ CELE PESTE 800 DE NOMINALIZĂRI CARE AU FOST JURIZATE DE CONSILIUL DIRECTOR AL FUNDAȚIEI.

Un loc aparte în cadrul Galei e momentul în care se decernează titlul de “Promotor al excelenței școlare”. În acest an distincția a fost acordată doamnei învățătoare Cornelia Vesea, formatorul național care a implementat o alternativă educațională nouă în Oradea – Step by Step, în cadrul Liceului Greco-Catolic “Iuliu Maniu” Oradea. Alternativa funcționează de 25 de ani. Programul a fost implementat cu susținerea PSS Virgil Bercea, această metodologie atât de căutată în prezent  „este programul școlii depline, unde se face totul la școală, nu sunt teme, nu sunt ierarhizări, nu sunt note, nu sunt calificative, fiecare copil are propriul caiet de evaluare și este vorba de o evaluare continuă.

“OFERĂ SATISFACȚII DEOSEBITE LA LOCUL DE MUNCĂ”

Părinții sunt implicați în program fiind considerați parteneri în procesul de educație”, așa cum explica doamna Vesea pentru biroul de presă al Episcopiei Greco-Catolice de Oradea. În urmă cu câțiva ani, învățătoarea vorbea despre cum  a evoluat cererea pentru astfel de clase. „La început au fost două clase, apoi, fiind o cerere tot mai mare mare, au fost create trei clase în regim Step-by-Step, iar acum, potrivit numărului de candidați ar putea fi realizate chiar patru. Însă, datorită lipsei de spațiu acest lucru nu este factibil. (…) Metoda alternativă-mărturisește învățătoarea -mi se pare ceva extraordinar, căci oferă satisfacții deosebite la locul de muncă, implicând, e drept, multă muncă. Clasa alternativă Step-by-Step este locul unde poți să dovedești că ești capabil și că poți face lucruri deosebite”.Metoda alternativă se continuă la Liceul Greco-Catolic din Oradea și pentru ciclul gimnazial, prin „stilul de predare sub forma modulelor de 100 de minute. Mai precis, acolo unde sunt discipline cu două ore pe săptămână pot fi puse în orar 2h ale aceleași materii, una după alta, sigur cu pauza de rigoare între ele. De ce? Pentru că în acele două ore se poate face predare, muncă pe echipe, evaluare, cum se face în centrele Step-by-Step”, mai spune doamna Vesea.

Conform aceleiași surse, metoda alternative este  o formă de învățământ care dorește „să dezvolte oameni care vor putea să învețe toată viața, vor putea inventa și colabora pentru a se realiza pe deplin în profesia viitoare”.Succesul metodei face ca an de an să fie nevoie de o selecție a celor înscriși la Liceul Greco-Catolic.

Sursa: https://www.bihorjust.ro/


Sursa: egco.ro